Kan jeg flytte det jeg har i AtB Mobillett til den nye appen?

AtB Mobillett og den nye appen AtB er to helt adskilte systemer og kan ikke kobles sammen. Det er derfor ikke mulig å flytte over billetter eller reisekontopenger fra AtB Mobillett til den nye appen. Vi anbefaler at du bruker opp eventuelle billetter i AtB Mobillett før du går over til ny løsning. 

Om du har igjen en saldo på din AtB Mobillett konto, kan du søke om refusjon.

 

  • Nei, aktiv billett forsvinner ikke. Alle billetter som er aktive er gyldige til de utløper. Det betyr at du som har en aktiv periodebillett i den grønne AtB Mobillett-appen skal fortsette å bruke denne helt til den utløper på dato og ikke er gyldig lenger.

    Appen vil fungere så lenge du har en aktiv billett, men vi slutter å selge nye billetter i appen.

    Når periodebilletten din utløper, må du bytte til den grå AtB-appen eller t:kort. Se alle måter å kjøpe billett på

  • Ja, siste sjanse for å fylle på penger og kjøp av periodebillett er 3. april. Vi anbefaler å ikke fylle på mer penger enn du kommer til å bruke innen 1. mai. Da slipper du å søke om refusjon. Vi oppfordrer alle til å bruke opp pengene, og snarest bytte til den grå AtB-appen.

  • Vi vet at flere liker å bruke Mobillett konto når noen mangler egne betalingsmidler. Derfor har vi nå en helt ny funksjon som lar deg kjøpe billetter til andre i den grå AtB-appen. Det gjelder både enkeltbilletter, klippekort og periodebilletter. Husk! Begge må ha siste versjon av AtB-appen.

    Tips: Ved å bruke «Kjøp til andre» sammen med klippekort, kan barna aktivere billetten selv når de trenger den. Dette sparer deg for å måtte kjøpe og sende nye billetter for hver reise.

    Illustrasjon av Kjøp til andre-funksjon i AtB-appen

  • Det er fordi AtB Mobillett-appen snart vil slutte å fungere til billettkjøp.

    I den nye AtB-appen får du både reiseinformasjon og billettkjøp. Vi utvikler også den nye appen selv, noe som betyr at vi hele tiden kan oppdatere den og legge til nye funksjoner for å gjøre reiseopplevelsen din stadig bedre.

  • Vi får ikke til å slette appen fra telefonen din, men du vil ikke lenger kunne kjøpe billetter med AtB Mobillett fra og med 1. mai. Det gjelder alle billetter med foreløpig to unntak: Vi har ennå ikke avklart når Ungdomsbilletten og HjemJobbHjem-billetten vil bli fjernet fra appen.

     

    Disse datoene gjelder:

    3. april

    • Siste sjanse for å kjøpe periodebilletter i AtB Mobillett-appen. 

    • Siste sjanse for påfylling av penger på AtB Mobillett konto i AtB Mobillett-appen. 

    30. april

    • Siste sjanse for å kjøpe enkeltbilletter i AtB Mobillett-appen.

    1. mai

    • Appen vil ikke lenger fungere til å kjøpe billetter. 
  • Den grå AtB-appen skal erstatte den grønne AtB Mobillett-appen. Billettkjøp skal være trygt, sikkert og enkelt, og det tar tid å få på plass alle de ulike billettene i den nye appen og utvikle det kompliserte systemet som må ligge bak. Derfor har vi i en overgangsfase to apper. AtB Mobillett-appen vil avvikles når alle billettene kan kjøpes i AtB-appen.

  • AtB Mobillett og den nye appen AtB er to helt adskilte systemer og kan ikke kobles sammen. Det er derfor ikke mulig å flytte over billetter eller reisekontopenger fra AtB Mobillett til den nye appen. Vi anbefaler at du bruker opp eventuelle billetter i AtB Mobillett før du går over til ny løsning. 

    Om du har igjen en saldo på din AtB Mobillett konto, kan du søke om refusjon.