t:kort bedrift for båt
Her finner du informasjon om vår billettløsning for bedrifter og hvordan du inngår en bedriftsavtale slik at de ansatte kan benytte reisekortet t:kort på båt.
Med bedriftsavtale betaler du enkelt utvalgte reiser med båt i Trøndelag med samlet faktura. Bedriften oppretter en reisekontoavtale, og kan knytte ønsket antall reisekort til kontoen.
Velg reiseprodukter
Med reisekonto kan reisekortet t:kort benyttes til å betale for flere reiseprodukter. Velg reiseproduktene som passer best for dine ansatte. Samtidig som bedriften sparer penger er dere med på å spare miljøet ved å reise kollektivt.
-
Reisekonto
Din bedrift knytter et valgfritt antall t:kort til reisekontoen. Påfylling av reisekonto kan gjøres på tre ulike måter.
Kontant betaling eller rekvisisjon
Ved kontant betaling eller rekvisisjon vil ny saldo oppdateres på reisekonto dagen etter innebetalingen er gjennomført.
For at en rekvisisjon skal være gyldig må den inneholde- bedriftens navn
- adresse
- postnummer
- poststed
- organisasjonsnummer
- eventuell fakturaadresse
Rekvisisjonen må være signert, inneholde informasjon om hva den gjelder og hvilket beløp som skal fylles på reisekonto. Rekvisisjon kan benyttes ved oppmøte i kundesenter, sendes per post eller kontaktskjema.
Påfylling i nettbank
Ved påfylling i nettbank vil ny saldo oppdateres på reisekonto i løpet av 1-3 virkedager. Kontonummer og KID-nummer finner du på brevet som følger med t:kortene.
Faktura
Ved påfylling med faktura vil ny saldo oppdateres på reisekonto i løpet av 1-3 virkedager. En faktura genereres og sendes ut automatisk. Fakturaen genereres på bakgrunn av valgt fakturagrense og normalbalanse. Når saldo på reisekonto går under fakturagrense sender systemet automatisk ut en faktura for at kontoen skal nå normalbalanse. Bedrifter med høyt forbruk anbefales en høyere girogrense og normalbalanse for å unngå tom reisekonto.
Beløp til innbetaling beregnes slik:
Normalbalanse kr 3000 - Saldo på reisekonto kr 900 = Beløp kr 2100
-
Billetter
Autoreise
Autoreise er et produkt som legges inn i t:kortet. Den belaster reisekontoen for en forhåndsdefinert strekning og passasjerkategori hver gang t:kortet benyttes på en billettmaskin om bord. Autoreisen gjelder for én reisende per kort, og gir overgang i henhold til overgangsreglene.
Klippekort ferge
Klippekort ferge er et produkt som legges inn i t:kortet og inneholder 40 reiser på den utvalgte fergestrekning for en bestemt billengde. Du kan også kjøpe klippekort for person med 12 klipp. Klippekort bestilles og legges inn i t:kortet hos billettør om bord, og belastes reisekonto. Et t:kort kan kun inneholde ett klippekort, men det kan fornyes.
Storbrukerkort
Storbrukerkort kan benyttes på utvalgte fergestrekninger i Nord-Trøndelag. Strekning og billengde legges inn av billettør om bord for hver tur, og belastes reisekonto. Samme t:kort kan derfor benyttes på flere fergestrekninger og billengder. Storbrukerkort gir 40 % rabatt på enkeltbillett.
Enkeltbillett
Enkeltbillett kan benyttes i kombinasjon med de andre reiseproduktene ved at billett belastes reisekontoen av billettør. Enkeltbilletten er ikke forhåndsdefinert, og du kan betale for flere reisende samtidig.
-
Opprett reisekonto for din bedrift
For å opprette reisekontoavtale og bestille t:kort fyller du ut bestillingsskjema (pdf) (222KB)og sender dette på kontaktskjema eller per post:
AtB AS
t:kort bedrift
Prinsens gate 39
7011 TrondheimNår skjema er fylt ut og sendt inn vil vi opprette en reisekonto, og utstede ønsket antall t:kort. t:kortene sendes ut per post sammen med informasjon om reisekontoen, eller hentes hos AtB kundesenter etter avtale. For hvert t:kort tilkommer en kortavgift på kr 50 ved anskaffelse.
Når en ny reisekonto opprettes tar det 4-8 virkedager fra kontoen er registrert og bekreftet av AtB, til bedriften mottar første faktura. Om påfylling av reisekonto haster kan du sende inn en rekvisisjon sammen med bestillingsskjema.
-
Endre eller avslutte reisekontoavtale for bedrift
Bestill flere t:kort
t:kort koster kr 50 per kort. Dette gjelder også for gjenskaping ved tapt eller skadet t:kort. Om et t:kort er defekt uten synlig skade vil dette erstattes kostnadsfritt. Defekt t:kort må sendes inn per post til:
AtB AS
t:kort bedrift
Prinsens gate 39
7011 TrondheimEndre fakturagrense eller normalbalanse
Om bedriften får faktura ofte anbefaler vi å øke fakturagrense og/eller normalbalanse. Dette gjør du enkelt ved å ta kontakt på kontaktskjema eller telefon 02820 eller 954 42 587 (ordinær mobiltakst).
Fra Klippekort ferje til Storbrukerkort
For å endre reiseprodukt fra Klippekort ferje til Storbrukerkort, ta kontakt på kontaktskjema.
Eposten må inneholde bedriftsnavn, eventuell avdeling i bedriften, ønsket antall kort, samt postadresse for utsendelse av nye kort.
Eksisterende t:kort erstattes uten ekstra kostnad, og nye t:kort knyttes til eksisterende reisekonto. Eventuelle produkt i de gamle kortene vil refunderes, og beløpet settes inn på reisekonto. Når de nye kortene er mottatt må gamle t:kort returneres tilAtB AS
t:kort bedrift
Prinsens gate 39
7011 TrondheimKlippekort ferje
Om bedriften ikke rekker å bruke opp klipp i løpet av to år kan vi refundere disse. Det er viktig å ta kontakt på kontaktskjema før produktet utløper (gyldig i to år fra kjøp).
Oppsigelse av t:kort bedrift
Oppsigelse av reisekontoavtale for t:kort bedrift gjøres ved å fylle ut oppsigelsesskjema (pdf) (99KB) og sende det inn på kontaktskjema eller per post til:
AtB AS
t:kort bedrift
Prinsens gate 39
7011 Trondheim