ikon av kundebehandler med headset

Kontakt oss

Finn kontaktinformasjon og åpningstider. Har du innspill eller spørsmål? Vi hører gjerne fra deg!

Chat og telefon

Vi hjelper deg med ruteopplysning og andre spørsmål både på chat og telefon.

Åpningstider

Chat

 Du finner chatten vår nederst i høyre hjørne.

Åpningstider

  • Mandag - fredag: 08:00-18:00
  • Lørdag: 10:00-17:00
  • Søndag, høytids- og helligdager: 10:00-17:00 

Telefon

  • Tlf. 02820 for ruteopplysning, kundeservice og sentralbord
  • Tlf. 177 for ruteopplysning
    Begge nummer koster ordinær mobiltakst å ringe

Åpningstider:

  • Mandag - fredag: 07:00-18:00
  • Lørdag: 09:00-17:00
  • Søndag og hellig- og høytidsdager: 10:00-17:00 

Bestillingstransport

Bestill på nett eller ring oss.

Bestillingsinformasjon

Slik bestiller du

Bestill din reise på bestill.atb.no eller ring (+47 478) 02867 (ordinær mobiltakst) 

Åpningstider:

  • Mandag - fredag: 07:00-21:00
  • Lørdag: 09:00-18:00
  • Søndag og hellig- og høytidsdager: 10:00-19:00 

Se rutetider for bestillingstransport.

Kontaktskjema

Send oss spørsmål, klager og innspill.

Fyll ut kontaktskjema

AtB kundesenter

Du finner oss i Prinsens gate 41 i Trondheim.

Åpningstider
  • Mandag - fredag: 10:00-17:00
  • Lørdag, søndag og hellig- og høytidsdager: Stengt 

Hittegods 

Har du mistet noe? Se hvordan du tar kontakt.

Hittegods

Sosiale medier

Ta kontakt med oss på Facebook eller X

Åpningstider
  • Mandag - fredag: 08:00-18:00
  • Lørdag: 10:00-17:00
  • Søndag og hellig- og høytidsdager: 10:00-17:00 

t:kort bedrift 

Vi hjelper deg og din bedrift. 

Kontaktskjema

Kontaktskjema for bedrifter som har spørsmål om en eksisterende reisekontoavtaler. Normalt svarer vi deg innen tre virkedager.

Fyll ut kontaktskjema

Ofte stilte spørsmål

Kanskje du finner svaret du leter etter her?

Ofte stilte spørsmål

Post og faktura

Informasjon om hvordan du sender oss post eller faktura. 

Post- og fakturainformasjon

Postadresse

AtB AS
Prinsens gate 39
7011 TRONDHEIM

Slik sender du faktura

Du kan kun sende faktura elektronisk, fortrinnsvis som elektronisk faktura (EHF) eller per e-post.

Elektronisk faktura (EHF)

AtB er registrert som mottaker ELMA-registeret, og kan følgelig motta fakturaer i formatet EHF. 

Elektronisk fakturaadresse: 0192:994686011

Se mer informasjon om EHF fra Direktoratet for forvaltning og økonomistyring.

E-post

Om du ikke kan bruke EHF kan du sende faktura per e-post til faktura@atb.no (denne e-postadressen gjelder bedrifter. Privatpersoner bes sende gjennom kontaktskjema). 

Tekniske krav til faktura per e-post:

  • E-posten må ha tekst i emnefeltet da e-poster uten emne blir stoppet i systemet. 
  • Fakturaer kan kun være av filtypen PDF eller TIF, og dokumentformatet må være A4.
  • En e-post kan kun inneholde én fakturafil, og eventuelle vedlegg til fakturaen kan kun være inkludert i selve fakturafilen som påfølgende sider, ikke som separate filer i e-posten.
  • Underbilag skal ligge i samme fil som fakturaen. Fakturaen skal være på første side i PDFen, men underbilagene ligger på sidene etter.
  • Hver fil kan være maks 32MB.

E-postadressen behandles maskinelt, og kan ikke inneholde annet enn fakturaer, kreditnotaer og eventuelle purringer.

Betalingsbetingelse

AtB krever 30 dagers forfall fra datoen for mottak av korrekt faktura (inkl. eventuelle vedlegg/grunnlag) - dersom annet ikke er særskilt avtalt.

Krav til fakturaen

I tillegg til kravene satt i Bokføringsforskriften må fakturaen

  • være stilet til korrekt firmanavn og organisasjonsnummer.
  • ha overnevnte fakturaadressen på seg da fakturaadressen ikke kan være til andre/avvikende lokasjoner eller adresser
  • inneholde avsenders organisasjonsnummer og bankkontonummer.
  • være tydelig og lesbar.
  • ha eventuell påbudt kontraktsreferanse eller innkjøpsreferanse/bestillers navn i feltet «Deres ref.» (se mer informasjon om plassering for EHF)

Fakturaer som ikke oppfyller kravene vil bli returnert. 

Organisasjonsnummer
994686011MVA