Billett med mobilen

Skal du reise med billett i AtB-appen, AtB Mobillett eller med SMS må du kjøpe og ha en gyldig billett før du går om bord.

Slik ser en gyldig billett ut i AtB Mobillett:

Slik ser en gyldig billett ut i AtB-appen:

Slik ser en gyldig SMS-billett ut:

Reise med bylinjer i Trondheimsområdet

Ha billetten klar før du går om bord. Du trenger kun å vise frem billetten ved billettkontroll.

Reise med regionlinjer, nattbuss eller nattrikk

Ha billetten klar før du går om bord og vis den frem til sjåføren når du går om bord.

Merk deg

  • Bytter du mellom å ha billetten din på t:kort og mobil, må byttet være fullført før du går om bord. Hvis du bytter etter du har gått om bord, vil du få gebyr ved billettkontroll.
  • Et skjermbilde av en billett i en app er ikke en gyldig billett - billetten er kun gyldig på telefonen den er kjøpt med.
  • Du kan ikke kjøpe SMS-billett til andre ved å videresende meldingen - billetten er kun gyldig på telefonen den er kjøpt med.
  • Du må kunne vise frem at du har gyldig billett i en billettkontroll. Det er ditt ansvar å få vist frem billetten ved kontroll, at telefonen fungerer som normalt, med leselig skjerm og nok batteri til hele reisen. En stor andel av våre busser har USB-uttak som gjør det mulig å lade opp telefonen dersom du er redd for å gå tom for strøm.
  • Ikke kjøp billetten for sent - du må ha kjøpt og mottatt en billett før du går om bord. Du må ha tilstrekkelig nettdekning under kjøpsprosessen slik at du får kjøpt billett. 

Dersom det av en eller annen grunn oppstår problemer med app, anbefaler vi billett kjøpt med SMS.