9t2
Her finner du en enkel fremgangsmåte for bestilling av billetter, og hva dere må huske når dere er på tur.
Logg inn
Vi bruker ledig kapasitet på bussene i Trondheim mellom kl. 09:00 og 14:00 for at barnehager og grunnskoler kan reise kollektivt og komme seg ut på tur.
Logg inn for å bestille eller endre billett
Bestill billett
Logg inn med deres brukernavn og passord og gå til «Bestill billett».
Velg riktig linje og strekning. Linjer som går gjennom sentrum har start- og endeholdeplass her, så husk å bestille begge hvis dere skal reise gjennom sentrum.
Fyll inn:
- Antall voksne og barn.
- Navnet til den voksne som er ansvarlig for reisen.
- Reisetidspunkt.
- Velg ønsket avgang.
- Gjenta for å bestille retur.
Les gjennom og godkjenn vilkår for 9t2 før dere trykker «Bestill» og får opp billetten. Denne finner dere også igjen under «Mine bestillinger».
Om dere ikke skal reise allikevel er det viktig at dere avbestiller billetten sånn at plassen blir frigjort. For å avbestille går dere til «Mine billetter»
Når dere skal reise
Ha alltid med gyldig billett. Dersom reisen deres har omstigning, husk å ha med billett for strekningene dere skal reise. Billetten kan enten skrives ut eller vises frem med mobilen. Hvis dere er en stor gruppe anbefaler vi at flere har tilgang på billetten i tilfelle gruppen må dele seg.
Gi tydelig tegn i god tid slik at sjåføren vet at dere skal med bussen. Hold god avstand til buss i bevegelse.
Billetten leveres til sjåføren når dere går om bord på bydelslinje. På metrolinje går dere rett om bord uten å vise frem billetten. Husk å oppbevare billetten på hele reisen i tilfelle kontroll.
Det er ledig kapasitet som benyttes, og billetten gir ikke plassgaranti. Hvis bussen er full når den kommer til deres holdeplass må dere enten dele dere eller vente på neste avgang.
Hvis dere har tilbakemeldinger til AtB etter reisen, send en sak til vårt kundesenter.
I reiseplanleggeren kan dere søke opp deres neste reise før dere logger inn og bestiller. Hold dere også oppdatert på eventuelle driftsavvik.